Jedno z největších Zelenkových děl, velkolepá svatební kantáta ve světové premiéře.
libreto - Stefano Benedetto Pallavacini, Giunone - Roberta Mameli - soprán, Amore - Marie Fajtová - soprán, Venere - Gabriela Eibenová - soprán, Terra - Hana Blažíková - soprán, Imeneo - Kai Wessel - alt, řídí Adam Viktora
Recenze
Na dobové nástroje hrající Ensemble Inégal pod vedením Adama Viktory je skvělý … na této nahrávce je Venuší Gabriela Eibenová - neomylně stylová a se sladkým hlasem. Efekt jejího noblesního ztvárnění této árie, následující po urputné vlně neklidného vzruchu a vášně uplynulé hodiny a čtvt, je ohromující. Tato nahrávka představuje historicky poučenou produkci teatrální barokní hudby interpretovanou na nejvyšší úrovni a plně zasluhuje ocenění IRR Outstanding.
Christopher Price, International Record Review, Velká Británie
Zelenkův Il Diamante způsobí zřejmě naším čtenářům šok. Kdokoliv zná dobře jeho spíše odměřená Responsoria a Lamentce plné až extatické úzkosti … bude asi velmi překvapen, až pozná toto dílo vzniklé roku 1737 … Závěrečný sbor je zkrátka magický… Zelenka by byl jistě nadšen výkony všech pěti sólistů. Říci jen, že Adam Viktora dal dohromady ten nejúžasnější tým by bylo nedostatečné: orchestr a sbor dosahuje hvězdné úrovně v každém směru stejně jako sólisté, kteří musí být jistě nadšeni, že mají v zádech takový ansámbl. Všechno co činí si zasluhuje naše zaujetí: dychtivě a s napětím se těším na jejich další projekt.
Brian Clark, Early Music Review, Velká Británie
Musím říci, že jsem uchvácený, překvapený a ohromený ... Vstupní Sinfonia je asi Zelenkovo vůbec nejlepší orchestrální dílo ...Mými favority mezi áriemi jsou pulzující první árie Terry, kterou Hana Blažíková podává skvostně a jediná árie Venuše, kterou Gabriela Eibenová zpívá božsky. Byl jsem v sedmém nebi když jsem ji slyšel zpívat v Praze ...Kai Wessel je neuvěřitelný ve své rozkošné árii, kde na nás působí jeho úžasné zkušenosti a muzikalita...
Adam Viktora se svým týmem interpretuje toto náročné dílo obdivuhodně. Tempa jsou svěží a odpovídají Zelenkovu autografu. Zpěváci jsou opravdu senzační. Všechny skupiny v orchestru hrají fantasticky, ale musím zvláště ocenit basso continuo za jeho organický a živý zvuk a rytmickou flexibilitu, která je srdcem tohoto díla. Zkrátka, takhle si představuji zvuk slavného Drážďanského orchestru a to je také ve skutečnosti to nejvyšší ocenění, jakého jsem schopen.
Johannes Agustsson, Zelenka Forum